80 alkalommal szerveztünk drámapedagógiai foglalkozást- úgynevezett boldogságórákat osztályközösségeknek, mely keretében játékos csapatépítő jellegű feladatok segítették elő, hogy az együtt tanuló gyermekek minél jobb és építő közösséget alkossanak. A közösségek nagyon fontos szerepet töltenek be a gyerekek, fiatalok életében ezért hangsúlyt kell helyezni arra, hogy a közös élmények mindinkább pozitív tartalmúak legyenek, az együtt töltött idő tartalmas, segítő és elfogadó legyen.

A csoportfoglalkozások célja, hogy a közösség tagjai egymás segítségével fejlődjenek, támogassák egymást a prevenciós tevékenységben. Az önsegítő alkalmak eredményeként olyan csoport jöhet létre, ami a projekt befejezése után is hatékonyan tud segíteni a veszélyeztetett fiatalok szüleinek, mikrokörnyezetüknek.

 A projekt keretében közösségi kert programot is megvalósítottunk. Az intézmény udvarán magaságyások kerültek kialakításra, melyeket osztálycsoportok közösen ültettek be és gondoztak. Egyrészt itt szintén a közösségi élményé volt a főszerep, másrészt az egészségtudatos szemlélet, a zöldség gyümölcsfogyasztás ösztönzése volt a cél.  20 alkalommal 268 gyermek vett részt a programban, amit még azzal is színesítettünk, hogy esetenként bevontuk a fogyatékkal élők nappali ellátásában résztvevő fiatalokat is. A közös tevékenyég tartalmas érzékenyítő program is volt egyben.